در این بخش از مقاله، 6 روش دیگر  از  12 روش تولید محتوای هدفمند را معرفی می کنیم. فایل صوتی مربوط به این مقاله نیز در  انتهای صفحه  می باشد، در صورت تمایل می توانید آن را گوش کنید یا دانلود نمایید. همچنین اگر هنوز بخش اول این مقاله را نخوانده اید، می توانید آن را اینجا بخوانید همچنین فایل صوتی این مقاله در انتها قرار دارد.

در بخش اول این مقاله به 6 مورد از 12 روش تولید محتوای هدفمند و هوشمندانه برای وب سایت اشاره کردیم. اکنون باهم به 6 روش دیگر از این 12 روش می پردازیم.

1. باریک نگه داشتن پاراگراف های محتوا

همه این موضوع را می دانند که متون طولانی به صورت افقی حجم بیشتری دارد و احتمال خوانده شدن آنها نیز کمتر می باشد. روزنامه ها نیز سالهاست که این موضوع را می دانند و مقالات خود را به صورت ستون هایی کوتاه با عرض کم می نویسند. مهمتر از همه این که استفاده از ستون های باریک همراه با تصاویر  برای پر کردن فضاهای خالی نیز بسیار مناسب می باشد.

2. استفاده بهینه از کلمات کلیدی در عنوان و متن محتوا

استفاده بهینه از کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب یکی از مهمترین اصول طراحی سایت است. "عنوان" مهمترین بخش محتوا است زیرا در عنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر  اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند، پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید. بنابراین داشتن کلمات کلیدی خاص باعث افزایش رنکینگ سایت شما در گوگل می شود.

3. استفاده از اینفوگرافی

اینفوگرافی از دو کلمه اینفو و گراف تشکیل می شود که در مجموع به معنای اطلاع رسانی تصویری یا اطلاع رسانی از طریق تصویر است.

استفاده از اینفوگرافیک ها باعث می شود تا بازدیدکنندگان از آن اینفوگرافیک با نگاهی کوتاه، حجم قابل توجهی از اطلاعات را به صورت تصویر مشاهده کنند. در صورتی که اگر این اطلاعات به صورت یک مقاله بلند بالایی بود، کاربر سایت شما تمایلی به خواندن آن مقاله نداشت. یکی از اهداف اینفوگرافیک این است که کاربران، مشتریان و اشخاصی که در فضای اینترنت فعالیت دارند بتوانند حجم زیادی از اطلاعات را که به صورت نوشته است در قالب یک تصویر دریافت کنند و توضیحات آنرا راحت تر به خاطر بسپارند .

اینفوگرافی ها سه برابر بیشتر ار سایر محتوای بصری در جهان به اشتراک گذاشته می شود.

اینفوگرافی حجم قابل توجی از اطلاعات را به سادگی در اختیار مخاطبان قرار داده و درک فهم اطلاعات موجود را برای مخاطبان ساده می سازد. کسب و کارهایی که از اینفوگرافی استفاده می کنند به میزان ۱۲ درصد بیشتر از آن دسته که از اینفوگرافی استفاده نمی کنند سود می کنند.

4. شناخت مخاطبان

یکی از نکات مهم و ضروری در تولید یک محتوای ناب شناخت مخاطبان است. سعی کنید درمورد خواسته ها و سوابق، زمینه‌های شغلی و فکری، سطح دانش و آگاهی و البته علائق و ارزش‌های مخاطبین‌ تان اطلاعاتی هرچند مختصر به دست آورید. هر محتوایی که تولید می کنید باید برای خوانندگان متناسب باشد بنابراین باید مخاطبان خاص خود را به دقت مشخص کنید به این معنی که باید آماری از افرادی که محتوایتان را برای آنها برنامه ریزی می کنید داشته باشید. اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، می توانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

5. موتورهای جستجو را فراموش نکنید

فراموش نکنید که محتوای وب سایت شماست که رتبه  وب سایت شما را می سازد و یا برعکس، بنابراین مطمئن شوید که از راهنمایی ها و نکات ذکر شده در نوشتن محتوا در وب سایت خود استفاده بهینه کرده اید.

6. بهینه سازی حجم محتوا

کاهش حجم محتوا بویژه در رابطه با محتواهای صوتی ـ تصویری از دیگری نکاتی است که باید به آن توجه شود. حجم بالا موجب افزایش زمان بارگذاری صفحات وب و در نتیجه کاهش رتبه سایت‎ می‏ شود.

در آخر این نکته را به یاد داشته باشید که محتوای خوب ضامن موفقیت یک سایت است. دیگر همه به دنبال بازدید از سایت هایی هستند که در کنار تبلیغات، محتوایی مناسب و ارزشمند تولید می کنند، سرمایه گذاری در زمینه محتوا همیشه مفید بوده است.

با تشکر از شما که این مقاله را مطالعه کردید، همانطور که می دانید، شرکت پرسینا علاوه بر ارائه خدمات طراحی وب سایت به در زمینه مشاوره و اجرای دیجیتال مارکتینک هم فعالیت می کند. در صورتی که برای تجارت آنلاین خود نیاز به خدمات ما دارید لطفا در تماس با ما تردید نکنید. اطلاعات تماس پرسینا را اینجا می توانید بیابید.