یکی از حرفه ای ترین و موفق ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران، فروشگاه دیجی کالاست. آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که چه صورت می توان طراحی سایت شبیه دیجی کالا داشت و از آن استفاده نمود؟ طراحی سایت شبیه دیجی کالا و با امکانات و قدرت کامل چقدر می تواند در فروش محصولات شما تاثیر گذار باشد؟ در این مقاله می خواهیم دیجی کالا و طراحی سایتی شبیه دیجی کالا را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهیم. هر چه می خواهید در مورد دیجی کالا و امکانات فنی آن بدانید، می توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

راز موفقیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چیست؟

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در سال 1385 در ایران بنیان گذاری شد و در حال حاضر بزرگترین فروشگاه آنلاین و سومین سایت پربازدید ایران می باشد که با کمتر از یک دهه فعالیت در این زمینه به فروش فوق العاده بالای  میلیاردی روزانه رسیده ست و همچنان هم روبه افزایش می باشد. 

هدف دیجی کالا، ارائه اطلاعات گسترده، نقد و بررسی محصولات و رضایت مشتری است. دیجی کالا به علت مدل تجارت ویژه، رویکرد مشتری محور، اعتماد مردم به خود را جلب نموده است. اما راز موفقیت این سایت چیست و چگونه می توان سایتی همانند دیجی کالا داشت؟

کدام یک از امکانات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای کاربران جذاب است؟

  • امکان جستجوی پیشرفته محصولات
  • امکان فیلترینگ کالاها بر اساس رنگ، سایز، برند و ...
  • امکان مقایسه چندین محصول
  • تنوع محصولات
  • نمایش ویژگی های فنی و توضیحات کامل محصولات
  • امکان برگزاری جشنواره های مختلف
  • ارائه پیشنهادهای ویژه و شگفت انگیز
  • امکان انتخاب بازه زمانی تحویل کالا
  • ارسال رایگان برای فاکتورهایی با مبالغ بالای 100 هزار تومان
  • امکان نقد و بررسی محصولات توسط مشتریان
  • داشتن طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا)
  • نمایش کالاهای مرتبط و پیشنهادی
  • داشتن درگاه های پرداخت فراوان
  • مدیریت داینامیک روش های حمل و نقل
  • ارائه پیش فاکتور
  • ارسال خبرنامه به اعضای سایت و ..

باید بدانید یک سایت موفق از هزاران نکته ریز و درشت تشکیل شده که می توان ساعت ها سخن گفت و مواردی که ذکر شد امکانات مهم فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است و به این معنی نمی باشد که موفقیت هر فروشگاه اینترنتی با این امکانات تضمینمی شود.

در این مقاله نکات طلایی برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی را بخوانید.

دیجی کالا تنها فروشگاه اینترنتی موفق نیست، بعد از دیجی کالا فروشگاه های اینترنتی زیادی راه اندازی شده اند و مدتی است که بازار فروشگاه اینترنتی و فروش اینترنتی در ایران بسیار داغ و پر از خبرهای جدید است، با یک جستجوی ساده لیستی از هزاران فروشگاه اینترنتی که جنس مورد نظرتان را دادند را مشاهده می کنید. در  این مطلب 10 فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران را معرفی می کنیم:

  1. دیجی کالا
  2. بامیلو
  3. مدیسه
  4. زنبیل
  5. کیمیا آنلاین
  6. شیکسون
  7. تهران کالا
  8. فینال
  9. البسکو
  10. فروشگاه اینترنتی ایمالز

چه ویژگی هایی در فروشگاه های اینترنتی موفق کاربران را جذب می کند؟

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

بر اساس تجاربی که در چندین سال اخیر در رابطه با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی داشته ایم، فاکتورهای مهمی که از دیدگاه ما برای مشتریان و کاربران اینترنتی اهمیت دارد را معرفی می کنیم:

1. سرعت بارگذاری سایت:

سرعت بالای وب سایت و فروشگاه های اینترنتی یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها برای ماندگاری بیشتر کاربران در سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد.

2. مراحل خرید آسان و پنل مدیریتی ساده:

سایت فروشگاه اینترنتی شما باید دارای مراحل خرید آسان و همچنین پنل کاربری ساده باشد تا هر فردی با هر میزان دانشی بتواند خرید خود را انجام دهد و دچار گیجی و سردرگمی نشود.

3. نمادهای اعتماد و جلب اعتماد مشتریان:

نماد اعتماد الکترونیکی برای تمام فروشگاه های اینترنتی ضروری می باشد. نماد اعتماد موجب اعتماد کاربران به وب سایت شما می شود. همچنین مواردی مثل نشان ملی ثبت (رسانه های دیجیتال) و گواهینامه SSL از سایر فاکتورهای جلب اعتماد کاربران می باشد.

4. تولید محتوای ارزشمند:

جهت جذب و افزایش کاربران وب سایت شما می توانید محتوا و مطالبی که کاربران و مشتریانتان به دنبال آن ها هستند را تولید و انتشار دهید. این کار تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت.

5. دسته بندی اصولی و توضیحات کامل محصولات:

محصولات را در دسته ها و زیر دسته ها به صورت اصولی مرتب نمایید تا کاربر رسیدن به یک کالا دچار سردرگمی نشود. همچنین سعی کنید در رابطه با هر محصول توضیحات و جزئیات آن را به صورت کامل بیان نمایید. این اطلاعات برای کاربران جذاب است.

6. زیرساخت استاندارد و بهینه برای سئوی بهتر:

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با شرکتی قرارداد ببندید که اصول و استانداردهای سئو را در طراحی و برنامه نویسی وب سایت های شما رعایت نمایند. وب سایت هایی که بر روی سئوی خود کار نمی کنند کاملا بی فایده هستند. امکاناتی همچون نقشه سایت xml و مدیریت کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو سایت دارند.

7. طراحی زیبا و ریسپانسیو:

همانطور که می دانید این روزها اکثر کاربران اینترنتی از طریق موبایل به اینترنت دسترسی دارند، بنابراین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید طوری طراحی شود که در هر سایز نمایشگری (موبایل، تبلت و ...) به صورت استاندارد نمایش داده شود.

8. قیمت مناسب محصولات:
یکی از دلایل عدم استقبال کاربران از فروشگاه های اینترنتی قیمت بالای محصولات می باشد. کاربران اینترنتی دوست دارند کالاهای خود را به راحتی در کمترین زمان و با قیمت مناسب خریداری نمایند.

9. پشتیبانی و پیگیری سفارش:
  
پشتیبانی در کسب و کارهای اینترنتی برای کاربران بسیار مهم است، بدون شک همه به فروشگاه هایی که دارای پشتیبانی قوی هستند اعتماد بیشتری می کنند.

مقایسه امکانات فروشگاه ساز پرسینا با امکانات فروشگاه های اینترنتی برتر ایران

امکانات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بامیلو زنبیل فروشگاه ساز پرسینا
مدیریت کالاها
ثبت نام و مدیریت کاربران
مدیریت شیوه ها و هزینه های ارسال
مدیریت فروش کالا
مدیریت انواع کالا و ویژگی های فنی
ارسال SMS های اطلاع رسانی + پنل
جستجوی پیشرفته و فیلتر کردن کالاها
موتور جستجوی اختصاصی وب سایت
امکان مقایسه کالاها
 مقایسه لیست های متعدد کالا در چند نوع مختلف
مدیریت انبار و موجودی کالا ( انبار داری)
پیشنهاد ویژه و تخفیف روی قیمت کالاها
امکان تعریف کپن های تخفیف
امکان تعریف کارت های هدیه اعتبار
تخفیف های پلکانی
اعتبار اولیه هنگام ثبت نام کاربران
اعطای امتیاز به کاربران در ازای خرید کالا
اطلاع رسانی به کاربر هنگام پیشنهاد ویژه شدن
اطلاع رسانی به کاربر هنگام موجود شدن کالا
اطلاع رسانی به مدیر هنگام کم شدن موجودی کالا
امکان نوشتن دیدگاه توسط کاربران
امکان امتیاز دهی به مطالب توسط کاربران
امکان لایک و دیسلایک مطالب توسط کاربران
امکان پرداخت آنلاین
امکان پرداخت از طریق ثبت فیش بانکی (کارت به کارت)
امکان پرداخت در محل
امکان تعریف آدرس های مختلف برای هر کاربر
مدیریت بخش بندی توضیحات کالاها
مدیریت برندهای کالا
مدیریت سایزهای کالاها
مدیریت گارانتی های کالا
مدیریت رنگ های کالا
امکان برگزیده کردن ویژگی های فنی کالا و نمایش جداگانه آن ها
مدیریت مالیات بر ارزش افزوده
مبالغ افزودنی به فاکتورها
مدیریت کالاهای مورد علاقه کاربر (Wish List)
مدیریت کالاهای مرتبط
اعتبار کاربری
کپچا
امکان ورود دو مرحله ای با ارسال کد امنیتی از طریق SMS
امکان ورود دو مرحله ای با ارسال کد امنیتی از طریق Email
امکان ورود کاربران با حساب توییتر
امکان ورود کاربران با حساب فیسبوک
امکان ورود کاربران با حساب مایکروسافت
امکان ورود کاربران با حساب گوگل
امکان تایید ایمیل کاربران هنگام ثبت نام
امکان دریافت سفارش کالا
نمودار تغییرات قیمت
نمودارهای فروش
امکان تعیین موجودی انبار در شهرهای مختلف (مراکز فروش)
مدیریت نرخ ارز و واحد قیمت کالا
مدیریت تامین کنندگان کالا (B2B)
تعریف فروشگاه های مختلف در سیستم (در شهرها و شعبه های مختلف)
فروش کالا بر اساس واحد شمارش کالا (کیلوگرم، مترمربع و...)
پیش فروش کالاها

هزینه و زمان مورد نیاز برای طراحی سایت با امکانات دیجی کالا چقدر است؟

نرم افزار فروشگاه ساز پرسینا یکی از بهترین فروشگاه ساز های ایرانی است که تمام امکانات فروشگاه دیجی کالا را با بالاترین کیفیت از لحاظ فنی و مناسب ترین قیمت برای شما فراهم می کند.

کیفیت بالا و پشتیبانی دقیق و هزینه مناسب، سه فاکتور اساسی تیم طراحی سایت شرکت پرسینا است، پرسینا با بهره مندی از نیروهای متخصص و خلاق در طول این سال ها، توانسته است پروژه های بزرگ و کوچک بسیاری را به صورت کاملا حرفه ای و با موفقیت راه اندازی و اجرا نماید. پرسینا تاکنون 3 بار نامزد بهترین شرکت طراحی وب سایت و همچنین یک بار برنده بهترین شرکت طراحی سایت در جشنواره وب ایران بوده است.

مدت زمان مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با امکانات دیجی کالا تقریبا 3-2 هفته زمان نیاز است تا طراحان بتوانند وب سایت مورد نظر شما را با طراحی اختصاصی و با امکانات درخواستی شما راه اندازی نمایند.

برای مشاهده قیمت ها به صفحه قیمت مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سخن آخر

علاوه بر طراحی و ظاهر گرافیکی، سایت باید از نظر فنی و برنامه نویسی و سروری که سایت شما بر روی آن قرار دارد هم بهینه و حرفه ای باشد، پس چه بهتر که به سراغ تیم یا شرکت طراحی سایتی بروید که بتواند این نیازها را تا حدود زیادی برآورده سازد. اما ویژگی های بهترین شرکت طراحی سایت چیست؟

در این مقاله ویژگی های بهترین شرکت های طراحی سایت را مشاهده نمایید

با جرات می گوییم فروشگاه ساز پرسینا می تواند تمام نیازمندی های فروشگاه اینترنتی شما را با بالاترین کیفیت پیاده سازی نماید. شرکت پرسینا با سال ها تجربه در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت، تمام دغدغه ها و نیازمندی های مشتریان را شناخته و وب سایت هایی را که طراحی و راه اندازی می کند، تمام نیازهای مشتریان را برای راه اندازی و مدیریت سایت پوشش می دهد. برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با کامل ترین امکانات فروشگاهی (در حد دیجی کالا و بالاتر) با مشاوران ما تماس بگیرید.

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود، می توانید آن را از طریق شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید موضوعات مورد علاقه خود در زمینه طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ را برای ما ارسال نمایید تا مقالات موردنظرتان را انتشار دهیم.